wtorek, 17 grudnia 2013

Boże narodzenie w domku dla lalek - jak zrobić stroik

Witam :)
Po odbębnieniu świątecznych porządków, pora na świąteczne dekoracje.

 Wczoraj udało mi się wydłubać taki mini stroiczek i wrzucam instrukcję jak go
wykonać krok po kroku




Potrzebujemy przeźroczysty kawałek cienkiego plastiku ja użyłam
wieczka od rożka z biedronki, ale może to być cokolwiek :)


Odcinamy od niego krawędzie, przykładamy złotówkę


 i wycinamy małe, okrągłe kółeczko,
będzie to podstawa naszego stroika.


Świeczki nabyłam w E.Leclerc za 1,99zł


 Następnie docięłam je wedle uznania nożyczkami


Tworzenie sztucznego świerku zaczynamy od pocięcia gładkiej bibuły (tej do witraży)
na cienkie paski ok 0,5cm


Następnie nacinamy je nożyczkami w ten sposób


teraz bierzemy cienki drucik


Smarujemy go cienko klejem ( ja użyłam Magica ) i owijamy wcześniej pociętą bibułką.
Pilnujemy, żeby drucik był posmarowany klejem na całej długości, żeby nie rozwinął się nam
 jak go potniemy. Gdy dotrzemy do końca jednego kawałka bibułki dajemy nań kropelkę kleju, doklejamy, kolejny kawałek i zawijamy dalej :)


W efekcie otrzymujemy takie pnącze
(na mój stroik poszły takie dwa)
 i uśmiechamy się, bo mamy już wszystkie potrzebne elementy :)


To jak go uwijecie zależy tylko i wyłącznie od waszej wyobraźni,  świeczki wkleiłam w środek klejem na ciepło, bombeczki to koraliki wielkości 6 i 8 mm zawieszone na cienkim druciku, kokardka zrobiona z bibuły.



Nie ukrywam jest to przedsięwzięcie nieco czasochłonne,
aczkolwiek efekt jest bardzo satysfakcjonujący :)
Życzę duuużo mocy twórczej
i czekam na zdjęcia waszych stroików :)

6 komentarzy:

  1. nie wygląda na bardzo pracochłonne, ale ja teraz mam czas ledwo żeby zajrzeć i przeczytać, bo chcę skończyć remont przed Nowym Rokiem :) ale napewno skorzystam za rok, bo świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny stroik! Na pierwszy rzut oka wygląda tak realistycznie, że nie można się dopatrzeć, że to bibułka. Idealna świąteczna ozdoba do domku lalek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny i pomysłowy, świetne bombeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super stroik :)
    Mam pytanie,ale nie na temat xd czy będzie wpis z całą kolekcją mh? :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny stroik! Kurcze, genialny pomysł! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny stroik!! Szkoda, że nie zauważyłem wcześniej tego tutoriala, bo bym zrobił sobie taki śliczny stroik.^_^
    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!!

    OdpowiedzUsuń