piątek, 1 listopada 2013

Jak zrobić pokój dla lalek / dioramę dla lalek - cz 1

Witam!
Z Hrabią już od dobrych paru dni pracujemy nad stworzeniem lalkowej dioramy, postanowiłam przedstawić wam jak przebiega nasza praca krok po kroku ;)


 Na początek trzeba sobie znaleźć inspirację, ja swoją znalazłam tutaj
autorka bloga robi przepiękne repainty i dioramy, po prostu uwielbiam jej prace ♥

Najbardziej ze wszystkich jej dzieł spodobał mi się ten pokoik i na jego podstawie zaczęliśmy tworzyć ;)


Następnie trzeba zastanowić się dla jakich lalek robimy pokój i dopasować wymiary.
Mój ma być dla Monster i Pullip, zmierzyłam więc Clawda z podniesionymi do góry rękami gdyż jest moim najwyższym lalkiem i wyszło ok 35 cm.
Do równego rachunku dodałam 5 cm i wysokość pokoju została ustalona na 40 cm szerokość również, natomiast głębokość na 30cm

Poniżej główne elementy mojego pokoiku, dwie takie same deski o wymiarach 40x30cm
i jedna duża 40x40cm


Okno to otwór wielkości 15x17cm.
Został pięknie wyklejony przez Hrabiego odpowiednio dociętymi listewkami, 
które kupiliśmy w OBI :) 
Najcieńsze elementy w oknie to przycięte zapałki kominkowe :D


Gdy klej w okienku już w pełni wysechł nadeszła pora na połączenie ścian.
Nie mam niestety zdjęć z okresu skręcania, ponieważ aktywnie przytrzymywałam deski, ale udało mi się uwiecznić mojego fachowca podczas wypełniania szczelin między ścianami klejem :D


Liczyłam, że jak już ściany staną w pionie nadejdzie pora na malowanie, niestety trzeba było poczekać aż klej wyschnie i dalsze prace zostały wstrzymane.

Zainspirowało mnie to jednak do zrobienia Amelce sesji w scenerii remontowej :P

Jako,że w polskim środowisku budowlanym zostało przyjęte,
 iż pracę zaczyna się od picia xD
Amelka też postanowiła na dobry początek napić się Coli i dopiero wziąć za robotę.

 

Spodenki i sweterek by me,
trampki z PullipFamily 
 a malarska czapeczka by Hrabia ;D


Amelka na zdjęciach wdzięcznie udawała pracę...


gdy nagle moja sesja padła ofiarą Trollingu Hrabiego :P


Do remontowanego pokoiku trafiła lodówka,
którą znalazł w moich lalkowych skarbach :D 


Amelka przestraszyła się podglądaczki xP

 

 

A ja szybko pstrykałam fotki zbierając przy okazji szczękę z podłogi,
 że on wziął lalkę do ręki xD

Gdy spytałam czemu wybrał akurat Skelitę stwierdził,

że dlatego bo jest fajnie pokręcona!
Magalita rośnij z dumy!
Jemu baaardzo rzadko się coś podoba.

Reasumując w taki oto sposób, mega pozytywnie
minął nam Halloweenowy wieczór :)

A skoro już jestem przy temacie tego święta pochwalę się moim dyniowym dziełem xD

Nabyłam dorodną dynię w biedronce za ok 12 zł


odcięłam jej górę i wyjęłam pestki,
(robiłam to po raz pierwszy więc miałam straszną radochę xD)


Następnie wzięłam się za wycinanie i oto efekt końcowy


wersja na parapecie gdzie stała i straszyła ludzi przechodzących koło mojego domu


a tu w całkowitej ciemności błahahaha


Niestety wycięłam ją zbyt szybko i do święta bidula nie dotrwała co strasznie przeżyłam, aczkolwiek na zdjęciach wyszła świetnie :) ♥

15 komentarzy:

  1. Zazdroszczę posiadania fachowca! Sama marzę o takiej dioramie i też uwielbiam prace tej pani,dioramy jak i repainty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urosłam z dumy tak bardzo, że aż jest dziura w suficie!!! jejkuuu ja też chce dioramę!!! skręca mnie z zazdrości! A dynia wymiata! Aż żałuję, że takiej nie zrobiłam! W przyszłym roku na 100% zrobię swoją! ;) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobieto Ty masz przepiękny piętrowy domek a ja tylko dwie ściany :P

      Usuń
  3. ale Ci zazdroszczę takiego pomocnego fachowca... pomoc mojego ogranicza się od czasu do czasu do zabrania Synusia na spacer coby mi nie przeszkadzał w cykaniu fotek lalkom :) a dynia - jak na pierwszy raz to wyszła rewelka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez tego mojego fachowca mogłabym sobie co najwyżej zrobić dioramę z tektury, bo jak tylko biorę w ręce coś do cięcia to już mam w głowie tragiczne scenariusze i widzę jak te ostrze odskakuje i wbija mi się np w szyję xP
      Tak, więc on ciął a ja się chowałam, przynajmniej na początku :P
      A jeżeli chodzi o jego i lalki to sama byłam w szoku. Monsterki już u nas mieszkają prawie drugi rok a nie przypominam sobie, żeby którąś wziął w ręce. Wygląda na to, że loki Magality uczyniły cud :D

      Usuń
    2. ha ha :D ja mam tak samo z tymi ostrzami, tylko mi się zawsze zdaje, że mnie walnie w głowę :D nawet drewna na opał nie mogę porąbać XD a że mój nie chce przykładać swojej ręki do moich fanaberii, to musiałam sobie domek zamówić u pana, który wycina laserowo ze sklejki...

      Usuń
  4. Wyszły delikatniej niż sądziłam, ale miała już takie wyświechtane, że musiałam coś zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te Matteloweskie kręcone włosy już tak mają od nowości :P

      Usuń
  5. jestem zazdro ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pokoik zrobię też ale dla lalek MONSTER HIGH i EVER AFTER HIGH
    P.S (mogę zgapić troszkę okna i te fotele?)

    OdpowiedzUsuń
  7. zarąbisty te pokoik dla laleczek

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest boskie! Masz epickiego bloga ^*^

    OdpowiedzUsuń
  9. Szkoda że mi się nie uda takiego zrobić T^T. Zamiast tego kleju co tam macie skleiłabym to magiciem i taśmą, ściany i podłoga byłyby z tektury, a potem by się w najlepszym przypadku wzięło listewki i przykleiło z zewnątrz. A mebelki bym musiała skądś kupić XD (oprócz kanapy, spróbuję zrobić tą według twojego pomysłu). Jeśli chodzi o okna, to nie uda mi się zrobić takiego efektu, jaki jest w części 2. Pewnie pozostałaby tam dziura.
    Efekt u ciebie jest niesamowity. Mi pewnie udał by się gorszy.
    Jeśli uda mi się go zrobić, prześlę Ci jego zdjęcie (lecz w takim przypadku musiałabym nazbierać jeszcze na dal i pullip, wtedy bym zaczęła)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój dziadek jeszcze żyje więc,powiem wam coś ciekawego:Mój dziadek ma dużo sklejki,a buduje taras.Ja polubiłam Twojego bloga teraz,bo przedtem czytałam ten boski post.A teraz,coś dla użytkownika Usiol,czyli:Powiem Ci że,na pewno się uda.
    Nie mogę się doczekać zobaczenia innych postów!

    OdpowiedzUsuń
  11. A co można wziąść zamiast desek do ścian

    OdpowiedzUsuń