piątek, 8 listopada 2013

Jak zrobić kanapę dla lalek



Na początek trzeba było wyznaczyć jakoś wymiary kanapy.
Ja jestem wzrokowcem, więc najzwyczajniej w świecie, biegałam po domu z lalką i sadzałam ją na czym popadnie, aż przypasowało mi to pudełeczko


wysokość siedziska została, więc ustalona na 7cm, a reszta poszła już z górki :)

Żeby zrobić identycznie taką samą kanapę jak moja trzeba z gąbki o grubości 3 cm wyciąć 6 elementów

2 kawałki o wymiarach 10,5x6cm (poduchy siedziska)
2 kawałki 11,5x9cm (boki)
2 kawałki 10,5x9cm (oparcia)

i z gąbki o grubości 4 cm
 1 kawałek o wymiarach 21x9cm (podstawa siedziska)

Mi było ciężko wyznaczyć wymiary bezpośrednio na gąbce, więc wycięłam najpierw z papieru kwadraty o powyższych wymiarach, przykładałam je do gąbki obrysowywałam i dopiero wycinałam

 
Dobra, jak już mamy wszystkie elementy, wystarczy je ubrać w powłoczki i powinno wyjść nam coś takiego


Jak zrobić powłoczki?
Otóż na początek trzeba sobie przypomnieć jak się robiło bryły w podstawówce :P
I narysować taką rozłożoną bryłę na materiale obrysowując z każdego boku nasze wycięte gąbki


Trzeba pamiętać o dorysowaniu krawędzi za pomocą, których połączymy bryłę


Jak już mamy wycięte 7 takich szmatek to bierzemy się za szycie, pamiętajcie by dokładnie i równo składać narożniki i szyć prosto po narysowanych liniach


Tak wygląda prawidłowo zszyty narożnik


po zszyciu czterech rogów powstaje coś takiego


zszywamy pozostałe krawędzie, pamiętamy jednak, by jednej nie zaszywać do końca, odwracamy na prawą stronę i wkładamy przez otwór gąbkę


następnie ładnie zaszywamy dziurę


Gdy już wszystkie elementy naszej kanapy są "ubrane" i zaszyte możemy je przyozdobić małymi koralikami.
Jak to zrobić świetnie przedstawia Froggy w tym filmiku klik
Ja niby guziczki zrobiłam na bokach kanapy, siedziskach i oparciach


Gdy już wszyjemy koraliki, nasza kanapa jest prawie gotowa, trzeba jeszcze tylko połączyć ze sobą wszystkie elementy. Można to zrobić klejem na ciepło, ale mój pistolet niestety się zepsuł, więc zrobiłam to inaczej.
Wzięłam podstawę i boczki, nawlekłam na największą igłę jaką posiadam w domu mocną, włochatą wełnę.
Czemu akurat wełnę? Ponieważ nie kaleczy tak gąbki po za tym hamuje się w odróżnieniu od nitki i można przyciągnąć do siebie elementy i swobodnie zawiązać ;)


gdy już boczki są przywiązane, przyszywamy im z tyłu po guziczku


i uzyskujemy taką piękną podstawę kanapy


następnie łączymy dwie gumki recepturki i zaczepiamy je o guziczki


Wiem, nie wygląda zbyt ciekawie :P
ale jak dodamy oparcia uzyskujemy stabilną kanapę, którą możemy swobodnie przestawiać


Efekt końcowy z siedziskami


i kolorowymi poduszeczkami ;)


Mam nadzieję, że was natchnęłam i niebawem pochwalicie się swoimi, pięknymi kanapami.
Jak coś jest niejasne pytajcie w komentarzach

Duuużo mocy twórczej życzę :)

17 komentarzy:

  1. Świetna kanapa i poradnik! Nie mam maszyny i szyć nie umiem, ale podrzucę tutka mojej Teściowej, ona ma bardziej sprytne paluszki :))
    Dzięki wielkie! Sama jestem ciekawa co nam wyjdzie!

    OdpowiedzUsuń
  2. super prosty pomysł i super ładna kanapa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiedziec ze to GENIALNE to malo ! To zdecydowanie najfajniejsza i najprostsza zarazem do wykonania kanapa jaka widzialam w zyciu.MISTRZOSTWO!!!!!
    Ze tez ja wczesniej tego bloga nie znalam!!!
    Sciskam cieplo i dzieki,no musze taka poczynic!

    OdpowiedzUsuń
  4. szczęka znów mi opadła! Genialna w swej prostocie kanapa!!! Bardzo efektowna!!! muszę kiedyś taką zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł z tymi guzikami! Naprawdę genialny :D a sama kanapa wyszła Ci cud miód!

    OdpowiedzUsuń
  6. O jejku, z całego serca dziękuję wam za te miłe słowa ;)
    Urosłam tak z dumy, że się w drzwiach nie zmieszczę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna kanapa. Ciekawy patent z tą gumką. Wygląda super profesjonalnie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. To. Jest. Prawdziwe. Cudo. Sama bym takie chciała, ale kupować gdzieś nie wiadomo gdzie na necie jakieś nie wiadomo jakie kanapy to nijak, szyć nie potrafię, a nikt nie ma czasu uszyć za mnie. :<

    OdpowiedzUsuń
  9. Super kanapa : )
    Masz talent ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydałaby mi się instrukcja jak się robi łożko dla lalek... ;)


    Annieby1

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna kanapa !!!!!!
    Super lekcja :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny pomysł i świetne wykonanie :) mi niestety nie wyszło :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja tak samo zrobiłam kanapę, ale moja jest taka jakby trochę rozlazła XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że nie jest tak źle, pokaż :)
      PS fajny blog i kolekcja Potworków, pozdrawiam :3

      Usuń
  14. dodam też że aby nie było tego śmiesznego efektu z tyłu można posklejać klejem na ciepło zamiast zszywać i też będzie stabilne :) a zamiast zwyczajnej gąbki można użyć domowych gąbek po uprzednim pozbawieniu ich części szorającej, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam!
    Kanapa jest przepiękna, spróbuję taką zrobić.
    Ale skoro już wysłałaś nam jak zrobić kanapę, to może wyślesz, jak zrobić łóżko? ;3 Bardzo by mi to pomogło, na razie moja Pullip musi spać w za małym dla niej łóżku, więc nogi straaaaasznie jej wystają.
    Prześlesz więc, jak zrobić łóżko dla lalki? :)

    OdpowiedzUsuń